BMW na samym początku produkowało silniki lotnicze, bo było na nie ogromne zapotrzebowanie w okresie pierwszej wojny światowej. Dopiero w roku 1923 BMW wyprodukowało pierwsze motocykl w swojej historii, mowa tu o BMW R32, czyli o maszynie innej od typowych dla tych czasów konstrukcji. Motocykl ten miał dwucylindrowy bokser o pojemności 494 centymetrów sześciennych i o mocy ośmiu i pół konia mechanicznego. Kluczowe znaczenie miało też i to, że napęd był przenoszony na tył za pomocą wału kardana. Model ten produkowano od roku 1923 do 1926 i w czasach obecnych dobrze zachowane sztuki kosztują fortunę. No bo wyprodukowano ich tylko trochę ponad trzy tysiące.
Inaczej w czasach obecnych jest z BMW R50, czyli z modelem zaprezentowanym w styczniu 1955 i produkowanego od roku 1955 do 1960. Ta konstrukcja jest znacznie bardziej nowoczesną od wcześniejszych motocykli firmy BMW i doczekała się także odmiany rajdowej. Ten model też ma boksera o pojemności 494 centymetrów sześciennych, ale osiąga on aż 26 koni mechanicznych mocy. Kluczowe znaczenie ma jednak zawieszenie tego modelu oraz jego stylowa sylwetka wraz z czarną kanapą. Ten konkretny motocykl jest osiągalnym nawet i dziś, bo produkowany był już po wojnie i co najistotniejsze na nowocześniejszych liniach produkcyjnych. Lecz to nie zmienia faktu, że cena zadbanego egzemplarza jest dość wysoka. Podobnie jest w przypadku BMW R69 które dysponuje bokserem większym o sto centymetrów sześciennych od R50. Ten czterosuwowy silnik osiąga aż 35 koni mechanicznych mocy i współpracuje z czterostopniową skrzynią biegów. Ten układ napędowy rozpędza model R69 do prędkości 165 kilometrów na godzinę. Bardziej stylowa R50 osiąga jedynie 140 kilometrów na godzinę. Lecz każdy z tych modeli w czasach obecnych jest bardzo ciekawym nabytkiem.
W latach siedemdziesiątych, a konkretniej w roku 1973 BMW wypuściło model R90S, który był tym znaczącym krokiem do przodu jeśli chodzi o stylistykę. Jego dwucylindrowy bokser o pojemności blisko 900 centymetrów sześciennych osiągnął 67 koni mechanicznych mocy. Kluczowe znaczenie ma też i to, że dzięki niemu ten model osiągał równe 200 kilometrów na godzinę.
Lecz już wcześniej BMW produkowało bardzo dobre motocykle dla służb mundurowych i robi to nawet obecnie. W czasach obecnych stawia też na stylistykę wykonania każdego detalu. Dlatego posiadanie jednego z przełomowych motocykli BMW z serii R to wyróżnienie na drodze i to nawet jeśli jest to R90S lub R80. No bo motocykle produkowane przez BMW miały i nadal mają w sobie to coś. Odznaczają się też wręcz nadzwyczajną niezawodnością i co najważniejsze nadal się różnią od konstrukcji Włoskich i Japońskich, bo jest to Niemiecka marka, która zawsze oferowała coś innego i jednocześnie coś o wiele ciekawszego od innych motocykli świata, które były i są atrakcyjnymi, ale nie mają tego czaru motocykli BMW. Mowa tu o unikatowości oraz o zmianach w stylu które są cechą kluczową tych motocykli. Inne marki nawiązywały do stylu tych motocykli kopiując pewne detale, ale nie wyróżniały się tak jak BMW.
Więcej szczegółów dotyczących aut BMW i MINI znajdziesz na www:
https://www.bawariamotors.pl/bmw/nowe-samochody/bmw-serii-4-coupe/
https://warszawa.bmw-bawariamotors.pl/serwis-blacharsko-lakierniczy