Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Wielokrotnie szukając jakiegoś hasła przy użyciu wyszukiwarki jak np. Google na pewno zastanawialiście się, w jaki sposób akurat dane strony są na szczycie listy. Za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki, który na podstawie pewnych danych pozycjonuje poszukiwane przez nas wyniki. Jest to tak naprawdę niezwykle proste. Algorytm sprawdza jak często nasza strona jest odwiedzana, ile unikalnych wejść posiada oraz jak długo użytkownik na niej zostaje. Co jest, więc podstawą zwiększenia popularności naszej strony i jednocześnie lepszego jej pozycjonowania dla wyszukań? Składa się na to kilka czynników i tu pokrótce wymienię parę najważniejszych: Link popularity – jest to czynnik wysoce istotny przy pozycjonowaniu naszej strony w wyszukiwarce Google.
Jest to współczynnik określany przez tą wyszukiwarkę na podstawie tego jak wiele linków i odnośników do naszej strony znajduję się na innych stronach oraz jaka jest ich wartość. Algorytmy programu sprawdzają, w jakich miejscach danego dokumentu znajduje się link oraz czy jest on jakościowo dobry. Na jakiej zasadzie jest ten pomiar robiony – jest to tajemnicą firm stojących za wyszukiwarkami. Warto pamiętać, że link na stronie, która jest sama wysoko pozycjonowana jest o wiele więcej wart niż na tych niżej rankingowych. Optymalizacja strony pod roboty sieciowe – roboty sieciowe to nic innego jak programy służące do sprawdzania i analizowania stron internetowych w poszukiwaniu wybranych treści. W tym przypadku są one używane przez wyszukiwarki internetowe i oprócz zawartości sprawdzają także kod strony, dodatkowe informacje o niej, monitorują ilość jej aktualizacji i ich częstotliwość, także tworzą całe mirrory (kopie) strony. Warto, więc podczas tworzenia strony przystosować ją pod względem tych programów, dzięki czemu wzrośnie jej wartość dla wyszukiwarek.
Chodzi tu o szybkość wyświetlania się strony (ilość niepotrzebnego contentu w formie ciężkich bannerów powinna być ograniczona do minimum), odpowiednią hierachię nagłówków w treści strony (stosowanie h1,h2,h3 na stronie), uzupełnienie metatagów i metadanych strony (nagłówki o tym, co można znaleźć na stronie), poprawność strony (brak błędów kodu, czyli walidacja strony), odpowiednio ustawione hiperłącza, szybki serwer, na którym jest postawiona strona (odnosi się do szybkości wyświetlania) oraz zgodność strony z standardami w3c (walidacja html i css) wraz z jej responsywnością (dostępnością strony dla użytkowników innych urządzeń i jej prawidłowe wyświetlanie na nich).

Opracowano dzięki – Intoseo – pozycjonowanie Katowice