Dzięki rozpowszechnianiu się dostępu do internetu ogłoszenie przestaje się nam kojarzyć z afiszem na słupie lub notką w gazecie, a zamiast tego – z komunikatem opublikowanym na stronie internetowej. Przyczyny tego stanu rzeczy są proste – wiele portali ogłoszeniowych oferuje swoje usługi za darmo, podczas gdy za ogłoszenie w prasie trzeba zapłacić, ponadto dzięki lepszemu podziałowi na kategorie oraz możliwości korzystania z wyszukiwarek internetowych mogą one dotrzeć szybciej do zainteresowanych nimi odbiorców, którzy nie muszą już tracić czasu na kartkowanie strona po stronie gazety. Internet pozwala na reklamowanie się w dowolnej skali, nawet światowej, ale oczywiście zasięg możliwości sieci obejmuje tez ogłoszenia lokalne, na które zapotrzebowanie wcale nie znika.
Jeśli chcemy znaleźć mieszkanie do wynajęcia czy odwrotnie – zaoferować sprzedaż np. niepotrzebnych już mebli albo wykonywanie naszych usług, będą w pierwszej kolejności interesować nas osoby z tego samego miasta. Wybieramy, na przykład, dział ogłoszenia Katowice na wybranym przez nas portalu, a następnie zawężamy wyniki do interesującej nas branży czy rodzaju działalności. Pomocne dla nas będą takie witryny, jak olx.pl, gumtree.pl czy lento.pl, oczywiście nie są to jedyne funkcjonujące, a jedynie te najpopularniejsze. Możemy też wybrać portal, którego specjalnością są ogłoszenia dotyczące Katowic, na przykład ogloszenia-katowice.com.pl, musimy jednak pamiętać, że przegląda je mniejsza ilość internautów, niż lokalne działy portali ogólnopolskich. Ogłoszenia o pracy warto sprawdzać na wyspecjalizowanych w tej branży stronach, takich jak infopraca.pl czy pracuj.pl.
Czasami jest konieczne, ze względu na specyfikę branżową lub wymagania formalne, zamieszczenie także tradycyjnego ogłoszenia w prasie drukowanej. Ogłoszenia katowickie najlepiej w tym celu zamieszczać w ,,Dzienniku Zachodnim” lub lokalnym dodatku do „Gazety Wyborczej”, jednak z zastrzeżeniem, że cena, jakiej zażyczą sobie ich redakcje, może nie należeć do najmniejszych.