
W Twojej firmie są na co dzień stosowane rozmaite, bardzo zaawansowane technologicznie maszyny? Nie da się ukryć, że dzięki temu wzrasta wydajność całego przedsiębiorstwa. Aby to jednak był proces permanentny, trzeba regularnie dbać o odpowiednie użytkowanie, jak i serwisowanie. Dzisiaj zajmiemy się tematyką zdalnego serwisu. Dlaczego jest to tak istotne zagadnienie? Na jakie korzyści mogą liczyć osoby, które zdecydują się na takie rozwiązanie?
Coraz więcej producentów maszyn oferuje takie opcje. Nie da się ukryć, że dzięki temu dana firma cieszy się o wiele większym zainteresowaniem. Takie usługi są zaś popularne nieprzypadkowo. Stosujesz w tym momencie zaawansowane technologicznie maszyny? Na pewno zależy Ci na tym, by działały one niezawodnie. Czasami jednak mogą przytrafić im się rozmaite usterki. Niekiedy jest zaś tak, że specjalistyczny serwis jest oddalony nawet… o kilkaset kilometrów od danej firmy. Taka sytuacja jest mocno niekorzystna. Przez to traci się sporo czasu, pieniędzy, jak i samych nerwów. Dlatego chyba nie może zaskakiwać, że coraz większym zainteresowaniem ze strony Klientów cieszy się usługa polegająca na zdalnym serwisie.
W przypadku standardowego serwisu, niekiedy trzeba czekać minimum kilka godzin na wstępne udzielenie informacji dotyczące usterki. A nierzadko ten okres jest zdecydowanie dłuższy. W najgorszym położeniu są zaś osoby, które muszą kooperować z serwisami znajdującymi się w innym kraju, czy nawet na innym kontynencie.
Jeśli zaś dana maszyna nie działa, to spada wydajność całego przedsiębiorstwa. Ogólnie trzeba zatem liczyć się z rozmaitymi stratami. Dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszy się właśnie serwisowanie online. Na czym to jednak wszystko polega w praktyce? Warto tutaj wspomnieć o firmie HMS. Jest to zaś właściciel marki Ewon. Ten podmiot wprowadził na rynek bramki Cosy oraz Flexy. Dlaczego warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu? Wszystko jest związane z tym, że te rozwiązania umożliwiają zdalne kontrolowanie parametrów pracy danej maszyny. Co więcej, możliwe jest nawet monitorowanie ogólnego stanu technicznego. O czym jeszcze tutaj nie można zapominać? Została tutaj zaimplementowana funkcja podglądu PLC. Dzięki niej można swobodnie przesyłać wiadomości o stwierdzonych rozmaitych nieprawidłowościach. Są one zaś odbierane przez osoby odpowiedzialne za utrzymanie maszyny w należytym stanie technicznym. W razie czego można zatem liczyć na bardzo szybkie zareagowanie. Co jeszcze się tutaj liczy? Wiadomości są przesyłane poprzez e-mail lub na podany numer telefonu. Na skutek tego osoba odpowiedzialna za sprawy techniczne ma do nich błyskawiczny dostęp. Nie ma znaczenia, czy w tym momencie znajduje się na przykład na północy lub południu Polski, a może zupełnie poza granicami naszego kraju.
Jakie są kluczowe zalety korzystania ze zdalnego serwisu? To na pewno spora oszczędność czasu. Warto także zwrócić uwagę na brak strat (w wyniku zachowania ciągłości produkcji), co ma wpływ na wyniki finansowe. Dodatkowo zdalny serwis to dużo większa wygoda oraz poczucie bezpieczeństwa itp. Więcej o tym temacie znajduje się na przykład tutaj https://racontrols.pl/bazawiedzy/zdalny-serwis-szybka-diagnostyka-wygoda-po-stronie-wlasciciela-maszyny/.